מהו מחשוב ענן? כל מה שאתה צריך לדעת

Cloud Samurai - שירותי מחשוב ענן לעסקים

תוכן עניינים

מהו מחשוב ענן? כל מה שאתה צריך לדעת

מחשוב ענן

ענן יכול להיות פרטי או ציבורי. ענן ציבורי מוכר שירותים לכל אחד באינטרנט. ענן פרטי הוא רשת קניינית או מרכז נתונים המספק שירותים מתארחים למספר מוגבל של אנשים, עם הגדרות גישה והרשאות מסוימות. פרטי או ציבורי, המטרה של מחשוב ענן היא לספק גישה קלה וניתנת להרחבה למשאבי מחשוב ולשירותי IT.תשתית ענן כוללת את רכיבי החומרה והתוכנה הדרושים ליישום נכון של מודל מחשוב ענן. מחשוב ענן יכול להיחשב גם כמחשוב כלי עזר , או מחשוב לפי דרישה .השם מחשוב ענן נוצר בהשראת סמל הענן המשמש לעתים קרובות לייצג את האינטרנט בתרשימי זרימה ובדיאגרמות.

איך עובד מחשוב ענן?

מחשוב ענן פועל בכך שהוא מאפשר למכשירי לקוח לגשת לנתונים דרך האינטרנט, משרתים מרוחקים, מסדי נתונים ומחשבים.

חיבור רשת לאינטרנט מקשר את הקצה הקדמי (כולל את מחשב הלקוח הניגש, ואת הדפדפן, את יישומי הרשת ואת תוכנת הענן) עם הקצה האחורי , המורכב מבסיסי נתונים, שרתים ומחשבים). הקצה האחורי מתפקד כמאגר, המאחסן נתונים שאליהם הגישה הקדמית ניגשת.

התקשורת בין החלק הקדמי והאחורי מנוהלת על ידי שרת מרכזי. השרת המרכזי מסתמך על פרוטוקולים כדי להקל על חילופי הנתונים. השרת המרכזי משתמש בתוכנה ובתווך לניהול קישוריות בין התקני לקוח שונים ושרתי ענן. בדרך כלל, יהיה שרת ייעודי לכל אפליקציה בנפרד.

דוגמאות למחשוב ענן

דוגמאות למחשוב ענן כוללות:

Google Docs, Microsoft Office 365:  משתמשים יכולים לגשת ל-Google Docs ו-Microsoft Office 365 דרך האינטרנט. משתמשים יכולים להיות פרודוקטיביים יותר מכיוון שהם יכולים לגשת למצגות עבודה וגיליונות אלקטרוניים המאוחסנים בענן בכל עת מכל מקום ובכל מכשיר.

אימייל, יומן, סקייפ, וואטסאפ:  אימיילים, יומנים, סקייפ ו-WhatsApp מנצלים את היכולת של הענן לספק למשתמשים גישה לנתונים מרחוק, כך שהם יכולים לגשת לנתונים האישיים שלהם בכל מכשיר, מתי ומתי שהם רוצים.

זום: זום היא פלטפורמת תוכנה מבוססת ענן לשיחות ועידה בווידאו ואודיו, המקליטת פגישות ושומרת אותן בענן, ומאפשרת למשתמשים לגשת אליהן בכל מקום ובכל זמן.

AWS Lambda: Lambda מאפשרת למפתחים להריץ קוד עבור יישומים או שירותי קצה אחוריים ללא צורך באספקה ​​או ניהול של שרתים. מודל התשלום לפי דרכו משתלב כל הזמן עם ארגון כדי להתאים לשינויים בזמן אמת בשימוש בנתונים ובאחסון נתונים.

מחשוב ענן לעומת אירוח אתרים מסורתי

לשירות ענן יש שלושה מאפיינים ברורים המבדילים אותו מאחסון אתרים מסורתי:

  • משתמשים יכולים לגשת לכמויות גדולות של כוח מחשוב לפי דרישה. זה נמכר בדרך כלל לפי דקה או שעה.
  • זה אלסטי — משתמש יכול לקבל כמה או מעט שירות שהוא רוצה בכל זמן נתון.
  • השירות מנוהל במלואו על ידי הספק (הצרכן אינו זקוק לשום דבר מלבד מחשב אישי וגישה לאינטרנט). חידושים משמעותיים  וירטואליזציה  ו-  מופץ מחשוב , כמו גם גישה משופרת לאינטרנט במהירות גבוהה, הואצו עניין מחשוב ענן.

מאפייני מחשוב ענן

כמה מהיתרונות העיקריים של מחשוב ענן הם:

אספקת שירות עצמי :  משתמשי קצה יכולים ליצור משאבי מחשוב כמעט לכל סוג של עומס עבודה  לפי דרישה . משתמש קצה יכול לספק יכולות מחשוב, כגון זמן שרת ואחסון רשת, ולבטל את הצורך המסורתי של מנהלי IT להקצות ולנהל משאבי מחשוב.

גמישות :  חברות יכולות להגדיל בחופשיות ככל שצורכי המחשוב גדלים, ולהקטין שוב ככל שהדרישות יורדות. זה מבטל את הצורך בהשקעות מסיביות בתשתיות מקומיות, שאולי יישארו פעילות או לא.

תשלום לפי שימוש :  משאבי מחשוב נמדדים ברמה פרטנית, מה שמאפשר למשתמשים לשלם רק עבור המשאבים ועומסי העבודה שהם משתמשים בהם.

עמידות  בעומס עבודה: ספקי שירותי ענן מיישמים לעתים קרובות  משאבים מיותרים כדי להבטיח אחסון גמיש וכדי לשמור על עומסי העבודה החשובים של המשתמשים פועלים – לעתים קרובות על פני מספר אזורים גלובליים.

גמישות הגירה:  ארגונים יכולים להעביר עומסי עבודה מסוימים לענן או ממנו – או לפלטפורמות ענן שונות – לפי הרצון או באופן אוטומטי – לחסכון טוב יותר בעלויות, או כדי להשתמש בשירותים חדשים כשהם צצים.

גישה רחבה לרשת:  משתמש יכול לגשת לנתוני ענן או להעלות נתונים לענן מכל מקום עם חיבור לאינטרנט ובאמצעות כל מכשיר.

ריבוי דירות ואיגום משאבים:  ריבוי דירות מאפשר ללקוחות רבים לשתף את אותן תשתיות פיזיות או את אותן יישומים, אך עדיין לשמור על פרטיות ואבטחה על הנתונים שלהם. עם איגום משאבים, ספקי ענן משרתים לקוחות רבים מאותם משאבים פיזיים. מאגרי המשאבים של ספקי הענן צריכים להיות גדולים מאוד וגמישים מספיק כדי שיוכלו לתת שירות לדרישות של מספר לקוחות.

יתרונות מחשוב ענן

מחשוב ענן מתגאה במספר יתרונות אטרקטיביים עבור עסקים ומשתמשי קצה. כמה מהיתרונות העיקריים של מחשוב ענן הם בהנחה שהם כוללים גם פתרונות מחשוב לעסקים:

חיסכון בעלויות:  שימוש בתשתית ענן יכול להפחית עלויות, מכיוון שארגונים לא צריכים להוציא סכומי כסף אדירים בקניית ציוד ותחזוקה. זה מקטין את עלויות הוצאות ההון שלהם — מכיוון שהם לא צריכים להשקיע בחומרה, מתקנים, שירותים או בניית מרכזי נתונים גדולים כדי להכיל את העסקים הצומחים שלהם. בנוסף, חברות אינן זקוקות לצוותי IT גדולים כדי לטפל בתפעול מרכז הנתונים בענן מכיוון שהן יכולות לסמוך על המומחיות של צוותי ספקי הענן שלהן. מחשוב ענן גם מקצץ בעלויות הקשורות לזמן השבתה. מכיוון שזמן השבתה מתרחש רק לעתים רחוקות במחשוב ענן, חברות לא צריכות לבזבז זמן וכסף כדי לתקן בעיות שעשויות להיות קשורות להשבתה.

ניידות:  אחסון מידע בענן אומר שמשתמשים יכולים לגשת אליו מכל מקום עם כל מכשיר עם חיבור לאינטרנט בלבד. זה אומר שמשתמשים לא צריכים לסחוב כונני USB, כונן קשיח חיצוני או תקליטורים מרובים כדי לגשת לנתונים שלהם. משתמשים יכולים לגשת לנתונים ארגוניים דרך סמארטפונים ומכשירים ניידים אחרים, מה שמאפשר לעובדים מרוחקים להישאר מעודכנים עם עמיתים לעבודה ולקוחות. משתמשי קצה יכולים בקלות לעבד, לאחסן, לאחזר ולשחזר משאבים בענן. בנוסף, ספקי ענן מספקים את כל השדרוגים והעדכונים באופן אוטומטי, וחוסכים זמן ומאמץ.

התאוששות מאסון:  כל הארגונים מודאגים מאובדן נתונים. אחסון נתונים בענן מבטיח שמשתמשים תמיד יכולים לגשת לנתונים שלהם גם אם המכשירים שלהם, למשל, מחשבים ניידים או סמארטפונים, אינם פעילים. עם שירותים מבוססי ענן, ארגונים יכולים לשחזר במהירות את הנתונים שלהם במקרה של מצבי חירום, כגון אסונות טבע או הפסקות חשמל.

אתגרי מחשוב ענן

למרות היתרונות הברורים בהסתמכות על שירותי ענן, מחשוב ענן נושא אתגרים משלו עבור מומחי IT:

  • אבטחת ענן – נחשבת לעתים קרובות לאתגר הגדול ביותר העומד בפני מחשוב ענן. כאשר מסתמכים על הענן, ארגונים מסתכנים בפרצות נתונים, פריצה לממשקי API וממשקים, אישורים שנפגעו ובעיות אימות. יתרה מכך, קיים חוסר שקיפות לגבי האופן שבו והיכן מטופל מידע רגיש שהופקד בידי ספק הענן.
  • ניהול עלויות — תוכניות מנוי בתשלום לפי דרכו לשימוש בענן, יחד עם עומסי עבודה משתנים, עלולים להקשות על הגדרה וחיזוי עלויות סופיות.
  • חוסר משאבים ומומחיות — עם טכנולוגיות תומכות ענן המתקדמות במהירות, ארגונים נאבקים לעמוד בקצב הביקוש ההולך וגובר לכלים ולעובדים עם מערכי הכישורים והידע המתאימים.
  • ממשל IT — מחשוב ענן יכול להקשות על ממשל IT, מכיוון שאין שליטה על אספקה, ביטול אספקה ​​וניהול של פעולות תשתית. זה יכול לעשות את זה מאתגר לנהל נכון סיכונים, תאימות IT ואיכות נתונים.
  • עמידה בחוקי התעשייה — בעת העברת נתונים מאחסון מקומי מקומי לאחסון בענן, יכול להיות קשה לנהל את הציות לתקנות התעשייה באמצעות צד שלישי.
  • ניהול של עננים מרובים — פריסות מרובות עננים יכולות להפריד מאמצים להתמודדות עם אתגרי מחשוב ענן כלליים יותר.
  • ביצועים – במידה רבה מעבר לשליטתו של הארגון המתקשר לשירותי ענן עם ספק. הפסקות יכולות להפריע לפרודוקטיביות ולשבש תהליכים עסקיים אם ארגונים לא ערוכים עם תוכניות מגירה.
  • בניית ענן פרטי — זו יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור מחלקות IT.
  • העברת ענן – תהליך העברת יישומים ונתונים אחרים לתשתית ענן גורם לעתים קרובות לסיבוכים . פרויקטי הגירה נמשכים לרוב זמן רב יותר מהצפוי וחורגים מהתקציב.
  • נעילת ספקים — לעתים קרובות, מעבר בין ספקי ענן יכול לגרום לבעיות משמעותיות. זה כולל אי ​​התאמה טכנית, מגבלות משפטיות והידבקות בעלויות משמעותיות.

מודלים של פריסת מחשוב ענן

שירותי ענן פרטיים מועברים ממרכז הנתונים של העסק למשתמשים פנימיים. עם ענן פרטי, ארגון בונה ומתחזק את תשתית הענן הבסיסית שלו. מודל זה מציע את הרבגוניות והנוחות של הענן, תוך שמירה על הניהול, הבקרה והאבטחה המשותפים למרכזי נתונים מקומיים. משתמשים פנימיים עשויים או לא יחויבו עבור שירותים באמצעות  חיוב חוזר של IT . טכנולוגיות וספקי ענן פרטיים נפוצים כוללים את VMware ו-OpenStack.

בשנות  הענן הציבורי  המודל, ספקית שירותי ענן צד שלישית מספקת שירות הענן דרך האינטרנט. שירותי ענן ציבורי נמכרים לפי דרישה, בדרך כלל לפי דקה או שעה, אם כי התחייבויות ארוכות טווח זמינות עבור שירותים רבים. לקוחות משלמים רק עבור מחזורי המעבד, האחסון או  רוחב הפס  שהם צורכים. ספקי שירותי ענן ציבוריים מובילים כוללים שירותי אינטרנט של אמזון ( AWS ), Microsoft  Azure , IBM ו-  Google Cloud Platform .

ענן היברידי  הוא שילוב של שירותי ענן ציבוריים וכן מקומי ענן פרטי, עם  תזמור  ו  אוטומציה  בין שתיים. חברות יכולות להפעיל עומסי עבודה קריטיים למשימה או יישומים רגישים בענן הפרטי ולהשתמש בענן הציבורי כדי להתמודד עם  התפרצויות עומס עבודה  או עליות בביקוש. המטרה של ענן היברידי היא ליצור סביבה מאוחדת, אוטומטית וניתנת להרחבה המנצלת את כל מה שתשתית ענן ציבורית יכולה לספק, תוך שמירה על שליטה על נתונים קריטיים למשימה.

בנוסף, ארגונים מאמצים יותר ויותר מודל  ריבוי עננים  , או שימוש במספר ספקי IaaS. זה מאפשר ליישומים לעבור בין ספקי ענן שונים או אפילו לפעול במקביל על פני שני ספקי ענן או יותר.

ארגונים  מאמצים ריבוי עננים  מסיבות שונות. לדוגמה, הם יכולים לעשות זאת כדי למזער את הסיכון של הפסקת שירות ענן או כדי לנצל את התמחור התחרותי יותר מספק מסוים. הטמעת ריבוי עננים ופיתוח יישומים יכולים להיות אתגר בגלל ההבדלים בין השירותים של ספקי הענן לבין ממשקי תוכניות האפליקציות ( API ).

עם זאת, פריסות מרובות עננים אמורות להיות קלות יותר, ככל שהשירותים וממשקי ה-API של ספקים מתכנסים והופכים לסטנדרטיים יותר באמצעות יוזמות בתעשייה כגון ממשק מחשוב ענן פתוח.

ענן קהילתי, המשותף למספר ארגונים, תומך בקהילה מסוימת החולקת את אותם דאגות, (למשל, אותה משימה, מדיניות, דרישות אבטחה ושיקולי תאימות). ענן קהילתי מנוהל על ידי ארגונים אלה או על ידי ספק צד שלישי ויכול להיות במקום או מחוצה לו.

סוגי שירותי מחשוב ענן

כפי שהוזכר קודם לכן, ניתן להפריד את מחשוב הענן לשלוש קטגוריות אספקת שירות כלליות:

תשתית כשירות . ספקי IaaS, כגון AWS, מספקים   מופע ואחסון של שרת וירטואלי , כמו גם ממשקי API המאפשרים למשתמשים להעביר עומסי עבודה למכונה וירטואלית ( VM ). למשתמשים יש קיבולת אחסון מוקצית והם יכולים להפעיל, לעצור, לגשת ולהגדיר את ה-VM והאחסון כרצונם. ספקי IaaS מציעים מופעים קטנים, בינוניים, גדולים, גדולים במיוחד ומותאמים לזיכרון או מחשוב, בנוסף לאפשר התאמה אישית של מופעים, לצרכי עומס עבודה שונים.

פלטפורמה כשירות . במודל PaaS, ספקי ענן מארחים כלי פיתוח על התשתיות שלהם. משתמשים ניגשים לכלים אלה דרך האינטרנט באמצעות ממשקי API, פורטלי אינטרנט או תוכנת שער. PaaS משמש לפיתוח תוכנה כללי, וספקי PaaS רבים מארחים את התוכנה לאחר פיתוחה. ספקי PaaS נפוצים כוללים את פלטפורמת Lightning של Salesforce, AWS Elastic Beanstalk ו-Google App Engine.

תוכנה כשירות . SaaS הוא מודל הפצה המספק יישומי תוכנה דרך האינטרנט; יישומים אלה נקראים לעתים קרובות  שירותי אינטרנט . משתמשים יכולים לגשת ליישומי ושירותי SaaS מכל מקום באמצעות מחשב או מכשיר נייד שיש להם גישה לאינטרנט. במודל SaaS, משתמשים מקבלים גישה לתוכנות יישומים ומסדי נתונים. דוגמה נפוצה אחת ליישום SaaS היא Microsoft Office 365 עבור פרודוקטיביות ושירותי דואר אלקטרוני.

מקרי שימוש במחשוב ענן

מקרי השימוש הנפוצים ביותר עבור שירותי מחשוב ענן הם:

  • בדיקה ופיתוח — סביבות מוכנות ומותאמות יכולות לזרז קווי זמן ואבני דרך.
  • ניתוח נתונים גדולים — מרכזי נתונים מרוחקים באמצעות אחסון בענן הם גמישים וניתנים להרחבה ויכולים לספק תובנות מונעות נתונים חשובות.
  • IaaS – מאפשר לחברות לארח תשתיות IT ולגשת ליכולות מחשוב, אחסון ורשת בצורה מדרגית. מודלים של מנויים בתשלום לפי דרכו יכולים לעזור לחברות לחסוך בעלויות IT מראש.
  • PaaS — פלטפורמה כשירות יכולה לעזור לחברות לפתח, להפעיל ולנהל יישומים בצורה קלה וגמישה יותר, בעלות נמוכה יותר, מאשר תחזוקת פלטפורמה במקום. שירותי PaaS יכולים גם להגביר את מהירות הפיתוח עבור יישומים, ומאפשרים תכנות ברמה גבוהה יותר.
  • ענן היברידי — לארגונים תהיה אפשרות להשתמש בענן המתאים (פרטי או ציבורי) עבור עומסי עבודה ויישומים שונים, כדי לייעל את העלות והיעילות בהתאם לנסיבות.
  • רב ענן — שימוש במספר שירותי ענן שונים מספקי ענן נפרדים יכול לעזור למנויים למצוא את שירות הענן הטוב ביותר המתאים לעומסי עבודה מגוונים עם דרישות ספציפיות.
  • אחסון – ניתן לאחסן כמויות גדולות של נתונים מרחוק ולגשת אליהם בקלות. לקוחות יצטרכו לשלם רק עבור אחסון שהם משתמשים בו בפועל.
  • התאוששות מאסון – מציעה התאוששות מהירה יותר מאשר התאוששות מאסון מקומית מסורתית. יתר על כן, הוא מוצע בעלויות נמוכות יותר.
  • גיבוי נתונים – פתרונות גיבוי בענן הם בדרך כלל קלים יותר לשימוש. המשתמשים לא צריכים לדאוג לגבי זמינות וקיבולת, וספק הענן מנהל את אבטחת הנתונים.

ספקי מחשוב ענן

לשוק שירותי הענן לא חסרים ספקים. שלושת ספקי שירותי הענן הציבוריים הגדולים ביותר, אשר ביססו את עצמם כמכשירים דומיננטיים בתעשייה, הם:

  • שירותי האינטרנט של אמזון ( AWS )
  • Google Cloud Platform
  • Microsoft Azure

ספקי שירותי ענן גדולים אחרים כוללים:

  • Apple
  • Citrix
  • IBM
  • Salesforce
  • Alibaba
  • Oracle Cloud
  • VMware
  • SAP
  • Joyent
  • Rackspace

כאשר בוחנים ספק שירותי ענן, יש לקחת שיקולים מסוימים. למרות ששירותי ענן מסתמכים בדרך כלל על מודל תשלום לפי שימוש, לרוב ספקים שונים יש לקחת בחשבון שינויים בתוכניות התמחור שלהם. יתר על כן, אם ספק הענן יאחסן נתונים רגישים, יש לשקול גם את המיקום הפיזי של שרתי הספק.

מטבע הדברים, אמינות ואבטחה צריכים להיות בראש סדר העדיפויות. הסכם רמת השירות ( SLA ) של ספק צריך לציין רמת זמן פעולה של שירות המשביעת רצון לצרכי הלקוח העסקיים. כאשר בוחנים ספקי ענן שונים, יש לשים לב היטב באילו טכנולוגיות נעשה שימוש כדי לאבטח מידע רגיש.

אבטחת מחשוב ענן

אבטחה נותרה הדאגה העיקרית לעסקים השוקלים אימוץ ענן – במיוחד אימוץ ענן ציבורי. ספקי שירותי ענן ציבוריים חולקים את תשתית החומרה הבסיסית שלהם בין לקוחות רבים, שכן הענן הציבורי הוא סביבה מרובת דיירים. סביבה זו דורשת בידוד משמעותי בין משאבי מחשוב לוגי. במקביל, הגישה לאחסון ענן ציבורי ולמשאבי מחשוב נשמרת על ידי אישורי כניסה לחשבון.

ארגונים רבים המחויבים לחובות רגולטוריות מורכבות ולתקני ממשל עדיין מהססים להציב נתונים או עומסי עבודה בענן הציבורי מחשש להפסקות, אובדן או גניבה. עם זאת, ההתנגדות הזו דועכת, שכן בידוד לוגי הוכח אמין, והוספת הצפנת נתונים   וכלים שונים  לניהול זהויות וגישה  שיפרו את האבטחה בתוך הענן הציבורי.

היסטוריה של מחשוב ענן

ההיסטוריה וההתפתחות של מחשוב ענן החלו בשנות ה-50 וה-60.

בשנות החמישים, חברות החלו להשתמש במחשבי מיינפריים גדולים, אבל זה היה יקר מדי לקנות מחשב לכל משתמש. אז, במהלך שנות ה-50 המאוחרות ותחילת שנות ה-60, פותח תהליך שנקרא שיתוף זמן כדי לעשות שימוש יעיל יותר בזמן המעבד היקר.

שיתוף הזמן אפשר למשתמשים לגשת למספר רב של מופעים של מיינפריים מחשוב בו זמנית, מקסום את כוח העיבוד ומזעור זמן ההשבתה. רעיון זה מייצג את השימוש הראשון במשאבי מחשוב משותפים, הבסיס של מחשוב ענן מודרני.

המקורות של אספקת משאבי מחשוב באמצעות רשת גלובלית מושרשים ברובם בשנת 1969 – כאשר מדען המחשבים האמריקני JCR Licklider עזר ליצור את Advanced Research Projects Agency Network, מה שנקרא מבשר לאינטרנט. המטרה של Licklider הייתה לחבר מחשבים ברחבי העולם באופן שיאפשר למשתמשים לגשת לתוכניות ולמידע מכל מקום.

בשנות ה-70, מחשוב הענן החל לקבל צורה מוחשית יותר עם הצגת המכונות הוירטואליות הראשונות, המאפשרות למשתמשים להפעיל יותר ממערכת מחשוב אחת בתוך מערכה פיזית אחת. הפונקציונליות של מכונות וירטואליות אלו הובילה למושג הוירטואליזציה, שהייתה לה השפעה רבה על התקדמות מחשוב הענן.

בשנות ה-70 וה-80 פיתחו מיקרוסופט, אפל ו-IBM טכנולוגיות ששיפרו את סביבת הענן וקידמו את השימוש בשרת הענן ובאחסון השרתים. ואז בשנת 1999, Salesforce הפכה לחברה הראשונה שמספקת יישומים עסקיים מאתר אינטרנט.

בשנת 2006 השיקה אמזון את שירותי האינטרנט של אמזון (AWS), המספקת שירותים כמו מחשוב ואחסון בענן. בעקבות כך, שאר שחקני הטכנולוגיה הגדולים, כולל מיקרוסופט וגוגל, השיקו לאחר מכן הצעות ענן משלהם כדי להתחרות ב-AWS.

עתיד מחשוב ענן

למעלה מ-30 אחוז ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT בארגונים זיהו את הענן הציבורי כעדיפות העליונה שלהם ב-2019, על פי "RightScale 2019 State of the CloudReport". ובכל זאת, אימוץ הענן הציבורי בארגונים, במיוחד עבור יישומים קריטיים למשימה, לא התרחש במהירות כמו שמומחים רבים חזו.

עם זאת, בשנת 2020, ארגונים עשויים להעביר עומסי עבודה קריטיים למשימה לעננים ציבוריים. אחת הסיבות לשינוי הזה היא שמנהלי עסקים שרוצים להבטיח שהחברות שלהם יוכלו להתחרות בעולם החדש של הטרנספורמציה הדיגיטלית דורשים את הענן הציבורי.

מנהיגים עסקיים מחפשים גם את הענן הציבורי כדי לנצל את גמישותו, לחדש את מערכות המחשב הפנימיות ולהעצים יחידות עסקיות קריטיות וצוותי ה-DevOps שלהן.

בנוסף, ספקי ענן, כגון IBM ו-VMware, מתרכזים במתן מענה לצורכי ה-IT הארגוני, בין השאר על ידי הסרת החסמים לאימוץ הענן הציבורי שגרמו למקבלי החלטות בתחום ה-IT להירתע מהאימוץ המלא של הענן הציבורי בעבר.

בדרך כלל, כאשר שוקלים אימוץ ענן, ארגונים רבים התמקדו בעיקר ביישומים מקוריים לענן. הם לא היו מוכנים להעביר את האפליקציות החשובות ביותר שלהם לענן הציבורי. עם זאת, ארגונים אלו מתחילים כעת להבין שהענן מוכן עבור הארגון אם הם בוחרים את פלטפורמות הענן הנכונות, כלומר כאלו שיש להן היסטוריה של שירות לצרכי הארגון.

טכנולוגיות ושירותי ענן מתפתחים

בשל תחרות, ספקים חייבים להרחיב כל הזמן את השירותים שלהם כדי לבדל את השירותים שלהם. זה הוביל את ספקי IaaS הציבוריים להציע הרבה יותר ממופעי מחשוב ואחסון נפוצים.

לדוגמה, מחשוב ללא שרת או מונע אירועים הוא שירות ענן שמבצע פונקציות ספציפיות, כגון עיבוד תמונה ועדכוני מסד נתונים. פריסות ענן מסורתיות דורשות מהמשתמשים להקים מופע מחשוב ולטעון קוד לאותו מופע. לאחר מכן, המשתמש מחליט כמה זמן להפעיל – ולשלם עבור – מופע זה.

עם  מחשוב ללא שרת , מפתחים פשוט יוצרים קוד, וספק הענן טוען ומבצע את הקוד הזה בתגובה לאירועים בעולם האמיתי, כך שהמשתמשים לא צריכים לדאוג לגבי היבט השרת או המופע של פריסת הענן. משתמשים משלמים רק עבור מספר העסקאות שהפונקציה מבצעת. AWS Lambda , Google Cloud Functions ו-Azure Functions הם דוגמאות לשירותי מחשוב ללא שרת.

מחשוב ענן ציבורי מתאים את עצמו גם לעיבוד ביג דאטה, הדורש משאבי מחשוב אדירים לפרקי זמן קצרים יחסית. ספקי ענן הגיבו עם שירותי ביג דאטה, כולל  Google BigQuery  לאחסון נתונים בקנה מידה גדול ו-Microsoft Azure Data Lake Analytics לעיבוד מערכי נתונים ענקיים.

יבול נוסף של טכנולוגיות ענן מתעוררים ושירותים מתייחס  בינה מלאכותית (AI)  ואת  למידת מכונה . טכנולוגיות אלו מספקות מגוון שירותי AI ולמידת מכונה מבוססי ענן ומוכנים לשימוש לצרכי הלקוח. Amazon Machine Learning, Amazon Lex,  Amazon Polly , Google Cloud Machine Learning Engine ו-Google Cloud Speech API הם דוגמאות לשירותים אלה.

אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי מחשוב ענן?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

מחפש פתרון למחשוב ענן ? התקשר לקבלת פתרון כולל שירותי מחשוב לעסקים, מעטפת של מחשוב ענן, גיבויים, אבטחת מידע, צוות HELP DESK ושירותי סיסטם, תקבלו סל פתרונות לשביעות רצונכם, באחריות !! 
 

קידוש השם 1, ראשון לציון

פגישת ייעוץ ללא התחייבות!

077-4000179

מידע נוסף
שרת טרמינל

שרת טרמינל

Terminal Server, הידוע גם בשם Remote Desktop Services, הוא שרת המאפשר למספר משתמשים להתחבר אליו בו זמנית ולגשת לאותם אפליקציות ונתונים . טכנולוגיה זו הפכה

שירותי מחשוב ענן לעסקים

שירותי ענן בישראל

התקדמו לשירותי ענן לעסקים המובילים בישראל הגדילו את יכולת המחשוב והאוטומציה בארגון שלכם ותיהנו מיכולות טכניות מתקדמות מבלי להתעסק בבעיות של "ברזלים", לצד יחס אישי

שירותי IT

שירותי IT

שירותי IT מתייחסים למגוון פעילויות הכוללות שימוש במחשבים וטכנולוגיות תקשורת לניהול ועיבוד מידע. פעילויות אלו כוללות תכנון, התקנה, תחזוקה, הגנה, גיבוי ואבטחה של מערכות מחשוב

מחשוב ענן

מחשוב ענן – מה זה ?

מחשוב ענן הוא ארכיטקטורת מחשוב מבוזר המספקת גישה למשאבי מחשוב ולמוצרי מחשוב, לרבות כלי פיתוח, יישומים עסקיים, שירותי מחשוב ואחסון נתונים, דרך האינטרנט . היא

הגנה מוירוס כופר SentinelOne

הגנה מוירוס כופר SentinelOne

SentinelOne היא ספקית מובילה של תוכנות להגנה מפני תוכנות כופר לעסקים. היא מוכרת כאחת מתוכנות ההגנה העסקיות הטובות בעולם מפני וירוסי כופר . עם האיום

שירותי ענן מנוהלים

שירותי ענן מנוהלים

שירותי ענן מנוהלים מתייחסים למיקור חוץ של ניהול מחשוב ענן לספק שירות צד שלישי. ספק שירות זה אחראי על ניהול וניטור תשתית הענן, כמו גם

חלק מהאזורים בהם מסופק השירות

שווה קריאה
שרת טרמינל
שרת טרמינל

Terminal Server, הידוע גם בשם Remote Desktop Services, הוא שרת המאפשר למספר משתמשים להתחבר אליו בו זמנית ולגשת לאותם אפליקציות ונתונים . טכנולוגיה זו הפכה

קרא עוד »
שירותי מחשוב ענן לעסקים
שירותי ענן בישראל

התקדמו לשירותי ענן לעסקים המובילים בישראל הגדילו את יכולת המחשוב והאוטומציה בארגון שלכם ותיהנו מיכולות טכניות מתקדמות מבלי להתעסק בבעיות של "ברזלים", לצד יחס אישי

קרא עוד »
שירותי IT
שירותי IT

שירותי IT מתייחסים למגוון פעילויות הכוללות שימוש במחשבים וטכנולוגיות תקשורת לניהול ועיבוד מידע. פעילויות אלו כוללות תכנון, התקנה, תחזוקה, הגנה, גיבוי ואבטחה של מערכות מחשוב

קרא עוד »
מחשוב ענן
מחשוב ענן – מה זה ?

מחשוב ענן הוא ארכיטקטורת מחשוב מבוזר המספקת גישה למשאבי מחשוב ולמוצרי מחשוב, לרבות כלי פיתוח, יישומים עסקיים, שירותי מחשוב ואחסון נתונים, דרך האינטרנט . היא

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן